|
Nei, det ble ikke noe på den første turen. På den andre turen blei det mye bedre. Fulgte rådet fra dere og kjøpte fluene beskrevet over. Suksess umiddelbart. Både maur og den svarte døgflua funka bra. Fikk 4 ørreter.
Må si at dette var veldig oppløftende. I fjor så bare kasta og kasta jeg, nesten uten å få fisk. På den siste turen nå fikk jeg altså like mye fisk som i hele fjor på fluestang. Moro.
Vil forresten berømme galleriet på disse sidene. Tok en utskrift av dette da jeg dro til Oslo for å handel fluer. Gjorde ting mye lettere. Nå har jeg pugga og pugga, men klarer forsatt ikke huske alle disse latinske navnene. Har også sett at alle de norske døgnfluene ligger i fiskeleksikonet. Jeg hadde vært evig taknemlig dersom det ble lagt inn tekst og bilder på alle fluene, gjerne med bilde av hvordan imitasjonene ser ut også. Kanskje dere kunne lage en liten bok som det var mulig å skrive ut og ha lomma eller bestille (helst en som tåler vann). Jeg er i hvert fall villig til å betale for et slikt produkt. Ville trolig ha vært årets beste investering for min del.
|